Välkommen till våra aktiviteter!

Här hittar du vårt aktuella programblad: Vårprogram 2024

Förutom programaktiviteterna har vi även arbetsgrupper som har egna regelbundna träffar och aktiviteter. Vi hittar på en massa saker året runt. Du är hjärtligt välkommen att vara med på alla våra aktiviteter, de flesta är gratis! Vi är både ute i naturen och inne i miljö- och klimatdebatten.  Vi anordnar föredrag och filmvisning, är med på årliga evenemang som Trädgårdsdagen, Framtidsveckan och samarbetar med andra lokala organisationer. Vi vill gärna se till att alla trivs, att man känner sig välkommen och att man känner möjlighet att engagera sig i den mån man önskar. Vi umgås, fikar och lär oss nya saker av varandra. Vi hoppas du vill komma med på nästa aktivitet! Alla är välkomna, medlem som icke-medlem, gammal som ung, kunnig som novis, djur-/naturintresserad som miljöintresserad. Har du några funderingar över våra arrangemang får du gärna höra av dig. varje aktivitet har en ansvarig som kan svara på frågor.

Programmet kommer med Sveriges Natur till alla fullbetalande medlemmar i vår krets. Dessutom kan du hitta programmet på våra bibliotek.

ALLA ÄR VÄLKOMNA till alla våra evenemang , även de som inte är medlemmar. Det är GRATIS om inget annat anges, men vid samåkning delar man på kostnaden med 5 kr/mil och passagerare.

Vi samarbetar med STUDIEFRÄMJANDET, som arbetar med tonvikt på natur och miljö.