Handla Miljövänligt

Handla miljövänligt

Handla Miljövänligt-gruppen

Vill du också vara med och påverka? Vi gör löpande aktiviteter med olika teman, såsom klädbytardag, Earth Hour, undersökning av eko-utbud, informerar om miljövänliga alternativ under vecka 40 med mera.

Vi kryddar vårt engagemang med gemenskap och glädje. Nya idéer är mycket välkomna!

När du står i vardagen och kommer på sådant som borde vara bättre – så kan det vara nästa grej för Handla Miljövänligt-gruppen.. Hör av dig!

Karin Bergendal 0738-003667 eller k.bergendal@gmail.com

eller Rune Stenholm Jacobsen 070-7287974

Miljövänliga veckan 2017 vecka 40

På många orter i Sverige var aktiva från Handla Miljövänligt-nätverket ute i samhället och berättade om vikten av att använda miljövänlig tvål, under mottot ”Tvålutmaningen”..

Det nya sättet att handla är att flytta handen i butikshyllan, så vi bara tar hem det som är miljömärkt. Det som är bra för vår kropp, är bra för naturen också! Om tvålen är märkt Bra Miljöval, så är den fri från farliga kemikalier som kan störa kroppens hormonsystem eller ge en allergi som varar livet ut.

I vår lokalförenings spridningsområde informerade  Handla Miljövänligt-gruppen under v 40 i några skolor, på några bibliotek och utanför några motionsanläggningar.

Gå med i Naturskyddsföreningens Handla miljövänligt nätverk

Spara