Om oss

Naturskyddsföreningen Kristianstad är Naturskyddsföreningens lokala krets i Kristianstadsområdet. Föreningen bildades 1921 under namnet ”Kristianstads Naturskyddsförening” och alltsedan dess har vårt verksamhetsområde varit Kristianstads och Bromölla kommuner. Vi är en ideell, politisk och religiöst obunden förening och alla är välkomna att bli medlemmar hos oss!
Följ med på utflykter och studiebesök runt om i Skåne, kom och lyssna på intressanta föredrag eller gå med i någon av våra studiecirklar! Se under ”Aktiviteter” vad som är på gång just nu! Alla är välkomna att vara med på våra arrangemang, såväl medlemmar som icke-medlemmar.

Vi samarbetar med Studiefrämjandet och många av våra föredrag ges i deras lokaler på Västra Storgatan 51 H.

Om föredraget ges i samarbete med Nordöstra Skånes fågelklubb kan det även ges i Föreningarnas Hus på Norretullsvägen 9. Se alltid vårt program för aktuell plats!

Programmet planeras två gånger om året och skickas ut till alla medlemmar som bor i vårt verksamhetsområde i januari respektive augusti. Du kan även alltid hitta en uppdaterad version av programmet här på vår hemsida.