Välkommen till våra aktiviteter!

Här hittar du vårt höstprogram: Höstprogram 2021

Vi hittar på en massa saker året runt. Du är hjärtligt välkommen att vara med på alla våra aktiviteter! Vi är mycket ute i naturen och tittar på djur och växter, fikar, umgås och lär oss nya saker av varandra. Vi anordnar föredrag och filmvisning, är med på marknader som Trädgårdsdagen och mycket annat. Vi hoppas du vill komma med på nästa aktivitet! Alla är välkomna, medlem som icke-medlem, gammal som ung, naturkunnig som novis. Har du några funderingar över våra arrangemang får du gärna höra av dig: varje aktivitet har en ansvarig som kan svara på frågor.

Höst 2021 kommer med Sveriges Natur till alla fullbetalande medlemmar i vår krets. Dessutom ska programmet då finnas på våra bibliotek.

Naturskyddsföreningen i Kristianstad och Bromölla:s facebookgrupp (länk)

Naturskyddsföreningen i Kristianstad och Bromöllas facebooksida (länk)

Vandringar på Linnerundan (6 km) med Evert Valfridsson

i samarbete med Studiefrämjandet och Nordöstra Skånes Fågelklubb. Vandringen är ca 6 km och tar ca 4 timmar. Kom ihåg fika och kikare om du har! Samling vid Naturum Vattenrikets parkering.

Månad Veckodag Datum Tid
September Onsdag 1, 8, 15, 22, 29 kl. 08.00
Oktober Onsdag 6, 13, 20, 27 kl. 09.00
November Onsdag 3, 10, 17 kl. 09.00
Lördag 6   Inställd kl. 09.00
Söndag 28 Inställd kl. 09.00
December Söndag 5    Inställd kl. 10.00

Kontakt: Evert Valfridsson, 0706-02 30 45, evertvalfridsson4@gmail.com

Här har du en länk till fågelklubbens programpunkter

ALLA ÄR VÄLKOMNA till alla våra evenemang , även de som inte är medlemmar. Det är GRATIS om inget annat anges, men vid samåkning delar man på kostnaden med 5 kr/mil och passagerare (tänk på att pandemin inte är över och bestäm själv vilka risker du är villig att ta).

Sländan med foton och beskrivningar av ca 1300 arter  Sländanlänk

Vi samarbetar med STUDIEFRÄMJANDET, som arbetar med tonvikt på natur och miljö.